קורוזיה במצבר

קורוזיה במצבר – איום שלא נראה, אך יכול להשפיע באופן קריטי על ביצועי הרכב. בעולם הרכבים, מצבר הוא הלב של מערכת החשמל, והקורוזיה שם עלולה להפוך לפגם מסוכן. קורוזיה מתוך המצבר מסוכנת לא רק בפני המצבר עצמו, אלא גם על החיבורים והכבלים המחוברים אליו. במאמר זה, נסקור את הסימנים של קורוזיה, כיצד לנקות קורוזיה מהמצבר ומתי כדאי לבצע פעולה זו כדי לשמור על ביצועי המצבר והרכב בכלל.

מה קורוזיה במצבר?

קורוזיה במצבר היא פגיעה כימית שעשויה לפגוע בחומרים מתכתיים ובפלדה שבתוך המצבר. כאשר החומרים המתכתיים מתחשקים לחומרים כימיים באוויר, נוצרת תגובה כימית שמייצרת קורוזיה. קורוזיה במצבר עשויה להתפשט לחיבורים ולכבלים, מה שעשוי להוביל לתקלות ולבעיות במערכת החשמל של הרכב.

איך לנקות קורוזיה במצבר?

כאשר קורוזיה מתגלה במצבר, יש לנקות את האזור בקפידה על מנת למנוע פגיעה נוספת במצבר. ניתן להשתמש בתרכובת של סודה לשתייה ומים על מנת לפרק את הקורוזיה על הכבלים ועל החיבורים. באמצעות מברשת רכה או מטלית, יש לנקות את האזור הקורוד ולשטוף היטב במים כדי להסיר את שאריות התרכובת.

מתי צריך לנקות קורוזיה במצבר?

חשוב לבדוק את מצבר הרכב באופן תדיר ולחקור את החיבורים והכבלים לקורוזיה. במידה ומצפים קורוזיה או סימנים של חשמל שאינם תקינים כמו סדקים או קרינה חשמלית, יש לנקות את האזור באופן מיידי. ניקוי תקופתי ושמירה על ניקיון יכולים למנוע פגיעות גדולות במצבר ובמערכת החשמל של הרכב.

ניתן להאריך את חיי המצבר ולמנוע תקלות לא צפויות במערכת החשמל של הרכב. שמירה קבועה ובדיקה מדוקדקת על המצבר תוביל לרכב פועל ובטוח יותר, מעבר להארכת חייו הפעילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן